een wereld zonder honger

Een investering in honger geeft direct rendement. Niet in de vorm van geld, maar doordat je mensen direct helpt.

Elke 4 seconden sterft er iemand van de honger

1 op de 4 mensen met honger op de wereld woont in India. Hoewel de economie van India snel groeit, plukt niet iedereen daar de vruchten van: elke dag hebben 208,6 miljoen Indiërs te weinig te eten. Volgens de Thomson Reuters Foundation is India ook het gevaarlijkste land ter wereld om vrouw te zijn. Hoewel de Indiase overheid tal van regelingen en subsidiepotjes heeft om honger en armoede het land uit te krijgen, komen die door genderongelijkheid, corruptie en bureaucratie in de praktijk niet op de juiste plek terecht.

Stichting Doxa deelt voedsel pakketten uit aan de allerarmste mensen die op straat leven en geen eten hebben. Dankzij de hulp van onze sponsers kunnen we ze een kans om te overleven.

Onze visie om elke week 100 mensen te eten te geven                                                              kost €2,- per persoon = €200,- per week

Ik doneer omdat ik om mensen geef.

reknr: st Doxa NL35 RABO 0147259878